torsdag den 10. februar 2011

Billeder fra den 19. august 2009





Uff, denne larve legede Prinsessen med, den var rigtig aggressiv i sine bevægelser, og jeg er altså lige ved at tro, at jeg kunne høre den væse :D ... nej, det var underligt at se på den og jeg tog billeder for at se den på nært hold uden at skulle stå ansigt til ansigt med den rigtigt.

Freya tog Prinsessen ind og jeg samlede den op på en skovl og smed den ind i hegnet, ville ikke have den i indkørslen, derefter gik den store research på nettet i gang, for at finde ud af hvad det var, intet kunne vi finde, jeg skrev også til min bror og sendte billeder med, han vidste heller ikke præcist hvad det var, jeg ringede til min far og mor, de havde mange gode forslag, men søgningerne på dem gav heller ikke resultat.

Jeg fandt så en hjemmeside der hedder Havenyt.dk, dem skrev jeg så til og sendte billeder med af bæstet, kunne jo ikke vide om den var giftig for kattene evt. :)
Dem fik jeg så svar fra til morgen, de havde offentliggjort mit ene billede og spørgsmål og svar på deres side :) ... Så det kan ses her, på dette link http://www.havenyt.dk/

Jep, der sker mange spændende ting med de to katte, bare i dag, i formiddag var det da helt galt :D ... En masse små frøblade regner ned omkring os i øjeblikket, og gulvet i udestuen var pænt dækket, så det ville jeg lige feje, mens jeg fejer hører jeg en meget underlig, ikke hyggelig, lyd, ligesom et båthorn på baby legebiler, jeg kiggede ud i have og ser Prinsessen jagte et eller andet, tror det var en fugl, da lyden kommer igen går jeg ud for at se hvad det var, det var en gul frø hun jagtede, og den skreg hver gang hun nærmede den og den hoppede, uha, jeg besluttede at redde frøen og bar hende indendørs og lukkede dørene, efter et stykke tid kunne jeg ikke se den og lukkede hende ud igen :)

Så hører jeg bump i stuen og da jeg kommer derind er hun i gang med at jagte en stor sommerfugl, der var kommet ind på en eller anden måde, hun for rundt ved gardinet og op i vinduet osv., den reddede jeg også, åbnede terassedøren og fik den liflet ud og efter fulgte Prinsessen :)

Kort efter hørte jeg endnu nogle bump i stuen, som når hun jagter noget, og ja, denne gang en mindre sommerfugl slags, den havde hun selv båret ind gennem munden og legede lystigt med den, jeg stod i vejen og den fløj op under min kjole, ikke morsomt, måtte flå den af for at få den ud, den røg ned på gulvet, katten satte sig ved siden af den, sommerfuglen fløj op mod kattens bagben (ende), (som om den legede med den) Prinsessen smed sig ned på siden og viftede dovent med sin pote efter den og med munden nappede den :) ... senere sad den og sundede sig på gulvet, den var ikke død, bare lidt medtaget, så jeg tog en kop og smed den udenfor.

Lidt senere igen, sammen formiddag, sad jeg inde i hobbyrummet og hørte så det velkendte frøskrig, jeg fór ind i stuen, uha føj da, så havde Prinsessen fundet samme frø igen og slæbt den med ind i stuen, den hoppede rundt med hende efter sig, adder, fandt en æske og fejebak frem og fik frøen til at hoppe ind i æsken og lagde fejebakken over som låg og smed den udenfor og beholdte katten inde, det var anden gang jeg reddede den frø, hvis den var så dum at komme tilbage og lade sig fange en tredie gang ville jeg ikke gøre noget længere :D

Så skulle jeg hente Freya fra skole ved 12:55-tiden, alt var lukket til, så kattene ikke kunne komme ind med mere uden jeg så det :)
Pudsigt nok, har det ellers været Oliver der kom hjem med alt muligt, men denne gang var det hele tiden Prinsessen, så hun er slet ikke bedre :)

Senere på eftermiddagen, kom Freya og fortalte mig at Prinsessen havde gang i frøen igen ved terrsassen, jeg ville ikke gøre noget denne gang, men det var vist heller ikke nødvendigt, for Freya fortalte videre, at hun havde med en pind hjulpet frøen ned under brædderne på terrassen, aha ... uha da, gad vide hvor mange frøer vi snart har boende derunder :D ... Lidt morsomt, vi keder os i hvert fald ikke :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar