torsdag den 10. februar 2011

Fredag d. 21. august 2009
Uha, det er godt nok et stykke tid siden jeg har fået skrevet om vores oplevelser med kattene og sat billeder ind, men på grund af ferie og varme, har der ikke været stor lyst til at sidde og koge ved computeren.
Jeg vil prøve at sammenfatte hvad der er sket siden sidst :)

Freya er helt vild med kattene og jagter dem konstant, man skulle tro de ikke brød sig om det, og vi er da også efter hende hele tiden, for at hun skal dæmpe sig lidt, men noget tyder på, at de elsker det og holder rigtig meget af hende, for nu hvor skolen er startet, og hun ikke er hjemme om formiddagen, det kan de ikke forstå, de går rundt og leder efter hende og kalder på hende, og når hun kommer hjem fra skole, er de der med det samme til at byde hende velkommen hjem :)

Vi andre elsker også at have dem, de er til stor glæde og fornøjelse, meget underholdning.

De er begge blevet meget kælne, men det mest utrolige med dem begge er, de kan stå ved ens ben og mijave og gnide sig op ad en og spinde, gøre sig rigtig lækre, og så, uden varsel, smider de sig bare om op siden på gulvet, klask siger det, eller de står på hovedet og slår koldbøtter, og ligger så der og gør sig lækre og vil bare kæles med :) ... Meget underlige katte :D

Oliver har meget med at komme hjem med en masse mærkelige ting, han gør det stadig, dog ikke i samme omfang som til at begynde med, det var faktisk hver dag han slæbte et eller andet ind, blade, diverse insekter døde som levende, skrald fundet hvor som helst, men der er begyndt at gå flere dage mellem fund nu, guskelov :)

De begge kommer også hjem med levende som døde dyr de har fanget, guskelov har vi for det meste opdaget dem, når de kom med noget, og skyndt os at lukke døre og vinduer, vil ikke have det ind :)
Prinsessen har to gange nået at komme ind med levende mus og natten, som vi måtte jage ud.
De er kommet med en frø der ikke var så lækker efter de havde gnasket i den.
De har fanget en fugl og leget med på terassen.
Og i dag kom Oliver gående med noget meget stort i gabet, mod bryggersdøren, der var åben, da det gik op for mig hvad det var, fik jeg fart på, og lukket døren, lige for næsen af ham, det var en stor fugl han havde fanget, den var guskelov død, men uha, den skal altså bare ikke ind :) ... jeg fór rundt for at lukke vinduer og døre så han ikke kunne komme ind med den, men han er hurtig til at komme om på den anden side, og ind i udestuen, den havde jeg ikke fået lukket, kun døren til huset, der lagde han fuglen og begyndte at flå i fjerdragten på den, adder :D ... jeg ville nu ikke have det fuglefjerværk derude og fik fat i fejebladet og fik fuglen smidt ud på græsset, Oliver gik efter og døren lukket i, men Oliver havde ikke lige set, hvor jeg smed fuglen, så han gik rundt om udestuen og peb ynkeligt, for at komme ind til sin fugl, jeg måtte så gå ud og vise ham hvor den var smidt, så var han glad og lagde sig ved den og så sejrsstolt ud, dygtige kat :) ... Prinsessen kom til og hun fik lov til at lege med den også, så der var gang i den udenfor, senere fandt jeg den liggende omme bag bøghækken, der havde de mistet interessen for den for længe siden, jeg tog den ned i en papkasse og plastpose, lukkede den og smed den i skraldespanden :)

Freya har taget mange billeder af dem, hun fik kameraet i hånden og så gik den vilde jagt :)

Der kommer en stor gammel grå kat gående hver aften/nat ude på gade, mærkeligt nok, har den den ide, at den skal op i haven og gå rundt om huset og ud på vejen igen ved indkørslen, at det bliver ved med det, hver aften, fatter vi ikke, for den får tæv af vores hver eneste gang den kommer ind i haven :D
Oliver har en lille rift på næsen, sådan går det når man slås :)

Halsbånd, ak ja, jeg havde købt to søde halsbånd, et til dem hver, lyseblåt til Oliver og lyserødt til prinsessen, med en lille bjælde på, de var ikke meget for at få det på, men det lykkedes, Oliver havde ikke sit i mere end et døgn eller to, så havde han fået det smidt af og væk, et eller andet sted, Prinsessen har stadig sit på.

Loppehalsbånd, jeg købte to, for jeg synes de klør sig meget, efter de havde fat i mus, Oliver fik sit på, et naturligt et der skal holde både lopper og flåter væk, ak ja, det lugter stærkt af citron, ok nok i starten, men den lugt blev for meget, vi kunne dårligt være i huset, kunne sagtens lugte os frem til hvor han var, ingen tvivl :) ... til sidst måtte jeg fjerne det fra ham, det var ikke til at holde ud, så Prinsessen har ikke fået sit på, i stedet køber vi nogle pipetter ved dyrlægen til at dryppe i nakken på dem, skulle have gjort fra starten :)

Mad, de elsker deres tørfoder, med kyllingsmag, men Prinsessen virkede, på et tidspunkt, som om det ikke var så lækkert længere, jeg smurte et halvt rugbrød med leverpostej og skar det i små firkanter og satte ned til hende, det var væk hurtigere end jeg kunne blinke, men da jeg smurte et halvt mere var hun ikke så interesseret, i stedet har vi så købt en tørfoder blanding, så den ene skål er der tørfoder med kylling og den anden blandingen, det kand e godt lide, de spiser skiftevis af dem hvem :)

Jeg er sikker på de har taget på, de er blevet større, eller i hvert fald tykkere, de er ikke så tynde som da vi fik dem, men de bliver jo også et år denne måned, og de finder nok en masse mærkeligt udenfor :)

De elsker at ligge i fodenden af sengen og sove, hele dagen, og de elsker at være ude hele natten, hvis de en sjælden gang vil være inde, så sover Oliver i fodenden ved Freya og Prinsessen ved os, så hyggeligt :)

Når jeg får sat billeder op skal jeg forsøge at få fortalt historien til dem :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar