torsdag den 10. februar 2011

Torsdag d. 18. juni 2009
Sikke en nat det var, noget urolig, især fordi kattene ikke var faldet helt til.
Oliver lagde sig gerne oppe i sengen hos os, men Prinsessen holdt sig under sengen, lå og klemte sig der.
Vi blev vækket et par gange, ved lyde og klagen og især ved et brag, vi fløj op for at se hvad der var sket, vi har en stor lysestage i jern, til stearinlys, der stod oppe på et skab, den var blevet væltet ned på flisegulvet, uha hvor det lød voldsomt, der var guskelov ikke sket noget med katten og heller ikke med gulvet, så vi lagde bare lysestagen væk og luntede tilbage i seng igen.

Jeg vågnede på et tidspunkt, hvor de begyndte at slås, en af dem sov åbenbart nede ved mine fødder, og den anden må så være kommet til, de sloges i hvert fald og jeg jagede dem ud.
Fælles havde de åbenbart fundet et stykke legetøj, men det konfiskerede jeg, for det var ikke legetøj, men en af de gardinringe med en lille tapholder på, jeg havde ikke fået dem lagt væk, og de havde fundet dem og taget en og legede med den, men det ville jeg ikke have, tappen kan gå af og de kan få den galt i halsen og blive kvalt, det kan vi ikke have.

Oliver er den der synes at have det godt, han spandt livligt i går da vi aede ham, men vi kan se han gerne vil udenfor i naturen, meeen, det må altså lige vente lidt, til vi er sikre på han vil blive her og komme når vi kalder hans navn, han lyder hverken det originale eller det nye endnu :)

Selv om vi kalder ham Oliver, så ændrer vi ikke navnet på dens certifikat, den beholder sit originale navn og bliver så bare kaldt Oliver her.

Jeg tror Oliver kan falde ind hvor som helst, han er i hvert fald okay her.
Hvorimod Prinsessen skal bruge mere tid, i dag var hun stadig en del nervøs og klagede og kaldte på sin mor.
Freya holdt fri fra skole i dag, og Prinsessen kunne ikke rigtig lide hendes leg med Oliver, det var nok for voldsomt, hun var i hvert fald nervøs, jeg havde bedt Freya om at dæmpe sig, men det er så spændende at hun hurtigt glemmer, det jeg sagde.

Jeg skulle ind og hvile ved middagstid, og valgte at prøve, at tage Prinsessen med derind, til min overraskelse gik det nemt, hun lagde sig i min fodende, hun kom endda op til min arm og ville snakkes med og begyndte at spinde, hvilket er et rigtig godt tegn, så er hun også ved at falde til, hun lagde sig så til at sove i fodenden ved mine fødder mens jeg lå og sov.

Da jeg stod op igen, og sad og fik en kop kaffe ved spisebordet, gik hun rundt og mijavede, først da jeg rejste mig og gik om så hun kunne se mig, stoppede hun igen :)

Derefter begyndte det at gå fint, Prinsessen lagde sig på gulvet i stuen ved lænestolen og sov og Oliver havde lagt sig godt til rette i lænestolen og sov, skønt at se.

Freya gik over til Anna, hun fandt åbenbart både Anna, Mimmi og Mike, og de ville alle ind og se kattene, vi havde sagt til Freya ingen skulle ind i øjeblikket, det var for tidligt, så jeg skyndte mig ud til hoveddøren og sagde til dem, de ikke kunne se kattene i dag, først om nogle dage, det kunne være kønt, når vi nu lige endelig er begyndt at få Prinsessen til at falde til ro, at de så skulle komme ind og skræmme den helt, det ville jeg ikke have, så jeg lovede de måske kunne komme ind i weekenden (sent) ... :)

De er ikke så nemme at fotografere endnu, Prinsessen er ikke så tryg ved det, jeg glemmer at slå blitzen fra så hun går væk når jeg har taget et ... hvorimod Oliver, han er bare fuldstændig ligeglad, men hvis han ikke ligger stille er han umulig at fotografere, der er alt for meget krudt i den kat :)

Lars skulle ud til sin mor i eftermiddags, på sygehuset, og på vejen kørte han lige forbi Maxi Zoo, fordi jeg tog Prinsessen i at kradse kanten af halvmuren til stuen, så der skal et kradsetræ til, det fandt han derude og købte med hjem :)
Vi skal ikke have ødelagt hverken hus eller møbler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar